Vysoké ceny lehkých sportovních motocyklů renomovaných značek a neexistence české techniky
pro začínající jezdce v motokrosu vedly partu severočeských nadšenců, kteří se spojily do
firmy Jablospol, k vývoji a stavbě stroje na bázi osvědčeného a úspěšného motocyklu Dandy
50 z produkce jihočeského Motor Unionu. Rozsáhlá přestavba přinesla nejen úspěch v podobě
solidních užitných vlastností, ale současně absolvování typové zkoušky v ÚSMD Klíčany.
Hnacím agregátem stroje nesoucího nyní typové označení Dandy 50 MX/enduro, je podstatně
upravený původní Sachs 1.160 AFK MJ, beze změn zůstávají zapalování, rám, přední vidlice s
nosníky (z typu 125), obě kotoučové brzdy (125) s ovládáním, sedlo, zadní vidlice, palivová
nádrž, ovládání spojky, elektrické spínače, výfuk, převodné ústrojí a další. Nové jsou
naopak kompletní plasty UFO, duralový přední ráfek BEHER, ocelový zadní Simson a drátěný
výplet kol, snížená řidítka s "hrazdičkou", řadící páčka, sklopné stupačka Gas-Gas,
digitální rychloměr z horského kola, sekundární převod, zadní pružící a tlumící jednotka,
delší pohotovostní stojánek... |
Základní technické údaje |
-oh- | Svět Motorů 4/99 |