Všechny motocykly, které se dostanou do rukou redaktorů ČMN, si pocelou dobu testování užijí věci, které
je kolikrát nepotkají za celý zbývající život.
Občas se stane, že něco nevydrží a pak vyvstává otázka, kde
soudruzi udělali chybu.
Před pár dny jsme převzali k dlouhodobému testu českou novinku Jawu 650 Classic a je tedy jasné, že v jejím
životě nastalo extrémní období, plné mnoha tisíc kilometrů pod zátěží. Pravidelně tě budeme informovat, co
Jawa zrovna žažila a jak se s připravenou zkouškou vyrovnala. Chybět nebudou samozřejmě naměřené hodnoty
výkonu, "krouťáku", maximálky a spotřeby. Kromě toho ti přineseme veškeré závady, které šestpade potkají, a
cenu, za kterou se dají odstranit. Za několik málo dnů, co Jawu v redakci máme, jsme na ní najeli přes pět
set kilometrů, a to víc než svižně.
Poprvé jsem na Jawě taky jel někam dál a po dvou stech kilometrech v kuse mě docela bolelo v kříži. Sedačka
je totiž dost blízko širokých řidítek a záda jsem tak měl celou dobu nepříjemně prohnutá.
Podle rychloměru se maximálka pohybuje kolem 150 km/h a Jawa se na ně dostane díky krátkým převodům rxchle,
a to i do kopce. První měřená spotřeba ukázala 6,9 litu na stovku a vzhledem k našemu režimu jízdy (pořád
plný plyn, sem tam omezovač) je pravděpodobný, že víc si motorka nevezme a při klidnější jízdě půjde
spotřeba jedině dolů.
Ze zvědavosti jsme zkusili z motorky sundat velký tlumič výfuku, který už od pohledu žere newtonmetry.
Výsledek byl překvapivý, bez žádného jiného zásahu zmizela ze spodního pásma sériová lenost a nastoupil
kopanec hodný jednoválcové šestpade. Montáž nějakého slušivého laďáku bytak mohla být první úpravou po
zakoupení novým majitelem.
Text: Přéma, Fotky: Jim | ČMN 7.květen 2004 |