Koho příroda do života nijak zvlášť nevybavila, obhajuje si své nedostatky známým rčením o malém kašpárkovi
a jeho hereckém umění. Stejná poučka se dá použít i na motocykly, protože jak jsem opět zjistil, i s malým strojem
se dá zažít velká sranda. Před nakopnutím mrtvo
"Nazdar Přémo, chceš pučit Cagivu s dukatim motorm?" "Čau kluci, ani nevim, nemaáte tu ještě Dandynu?" "Asi jo,
někde tu stojí .... hele tady sou k tomu dokonce i klíče, na." Ano, ten den jsem pod sebou opravdu nechtěl mít
čtvrt tuny a taky mě napadlo, že po čase by se zas mohla objevit nějaká padesátka. Po zanoření ocelového výlisku
do otvoru na palubce se ale žádná kontrolka nerozsvěcí a tak se jdu informovat, jestli si nepletu motorky. Dozvídám se,
že požadovaný efekt se dostaví až po nakopnutí a že jsem tedy udělal 47 zbytečných kroků. Zažehnutí agregátu jde
hodně snadno, ovšem za podmínky, že si zapneš sytič, bez kterého se Dandy tvářil, jako kdyby držel bobříka mlčení. Dokud nezaječí, nejede
Jednoválec z dílny Fichtel & Sachs se po rozjezdu nejdříve dostane do útlumu, ze kterého se za chvíli probírá a začíná
zadní loukoť přemlouvat k akci. Když jsem chtěl jezdit ostře (v souvislosti s Dandym jde trochu o zavádějící pojem),
musel jsem se k ječícím a táhnoucím otáčkám prokousat přes spojku. Po dosažení jekotu jede padesátka docela hezky
a dokonce se mi podařilo rozkomíhat ručičku tacha až k pětaosmdesátce. Převodovka se svým odstupňováním k motoru
hodí a kratší jednička ti při "sprintu" ze světel vždycky pomůže. Nedostatkem je jedině chod řadičky, který je dlouhý jak
týden před výplatou a abych zařadil vyšší kvalt, musel jsem nohu zvedat ze stupačky.. Dětem sedne
Nevelká přední brzda není kdovíjak ostrá, ale Dandynu zastaví s přehledem. Stejně kvalitní práci odvádí i zadní liliputí
buben a dobře funguje taky centrální tlumič, který si dokonce poradil i s přítomností spolujezdce. Škoda, že přední vidlice
jde hodně měkce a okusit její dorazy není problém. Na druhou stranu Homo Sapiens i hmotnosti 80 kil. Většina kluků,
kterým je stroj určen, ale váží o něco míň a tak je možné, že s nimi v sedle se bude vidlice chovat o něco lépe. Pro dospělého
člověka je vůbec motorka dost malá, což se projevilo vždy, když jsem zatočil a řidítka se mi zarazila o koleno. text: Přéma (premek@bikes.cz), fotky: Zdeněk | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|