Před nedávnem se na internetu objevila fotomontáž téhle krásné klasiky a ihned se rozvířila diskuze,
zda jde o oficiální produktový záměr Jawy, či o soukromou iniciativu neukojených fanoušků.
Po řadě rozpačitých kreací s motorem Rotax 650 je tenhle koncept opravdu nápadem, který nepostrádá „drive“, ale ke škodě
týnecké továrny i kresby některých nápadů designéra Krále na téma Jawa 650 byly pohledné a přece tolik vzdálené vlastní
realitě!
Zatímco Jawa po troškách dávkuje veřejnosti zprávičky o vývoji Jawy 1000, jejíž příprava má zabrat 4 roky, bokem stojí
už pár let odstavená Jawa 660 Sportard, v jejíž útrobách je italský motor Minarelli 660. Podle zdrojů z Jawy blízkých
redakci je zásadním problémem vstřikování, které nebylo součástí dodávky motoru. Californian 660 z obrázku je evidentně
postaven kolem stejného motoru a dlužno přiznat, že by řadě milovníků klasických biků udělal náramnou radost. Máme-li
ovšem zůstat realisty, musí nám být bohužel jasné, že k zhmotnění je (možná nekonečně) daleko. Díky aspoň tedy za ten
obrázek.
|