Jawa letos představila na jarní výstavě Motocykl 2003 modifikaci staré dobré Dandy a ukázalo se, že
původní velmi zdařilý design snese i po létech srovnání s konkurencí. Po oddělení původně pevné přední
části kapotáže dostal motocykl novou štávu a vypadá lehčí. Asi se na tom podílí i zadní kotoučová brzda,
ale motocykl je opravdu o čtyři kilogramy lehčí než Dandy 125. S váhou 99 kilogramů a výkonem 9,4 kilowatů
je to velmi dynamický motocykl. Přitom čtyřtaktní motor s rozvodem OHC, vybavený i elektrickým startérem,
dovede být také velmi úsporný.
K šasi Dandy není co dodat. Příhradový rám jako u Ducati je výrobně komplikovaný, ale zato se nekroutí.
Jen model Sport by asi snesl přední vidlici lehčí a s větším zdvihem.
Půlrok existence nového modelu ukázal, že se Jawě podařil snadný a přitom hodně šikovný tah. Jawa 125 Sport
se ve statistice prodejů řadí mezi stopětadvecítky, o které je velký zájem.
-čej- | Svět Motorek 9/2003 |