logo Jawa Objem ničím nenahradíš

Pepa z MAPA je nejhezčí ze všech, kdo kdy na Dynojetu brzdil   Při svezení na stopětadváce jsem docela často dumal nad tím, jak by se daly z motorky dostat koně navíc. Laďák s KNkem by něco určitě přidaly, ale na druhou stranu, kolik lidí vyrábí závodní výfuky na čtyřdobé stopětadvacítky? Nevím o nikom. Další věc, která mě napadla, bylo převrtání, a tak mě hodně potěšilo, když přišla nabídka svézt se na Sportu se stopadesátkovým kitem. Balíček přinášející do prostoru pod nádrží druhé Vánoce obsahuje válec s vrtáním 62 milimetrů (originál má vrtání 56,5 mm), píst, čep a potřebné těsnění. Cena by neměla přesáhnout 3000 korun, do prodeje se dostane kolem poloviny února a hodí se na všechny jawské čtyřdobé stopětadvácy s rozvodem OHC. Naše první kilometry z Týnce vedly na motorovou brzdu, kde jsme nejdřív odbzdili Dandy se sériovým motorem a hned po ní Sport se stopadesátkou. Výsledek je ostatně vidět na grafu, kde je přínos kubíků jasnější než záře ned Černobylem. Při jíždě je na převrtané motorce znát větší síla v celém pásmu a i její dodávka na kolo je pocitově masivnější, prostě něco jako když srovnáš bramboračku od Vitany s poctivým kotlem od babičky. Díky kitu nemusíš tak často řadit a k tomu se o pár kilometrů za hodinu posouvá i maximálka, takže mezi tvé oběti na silnici pribyde kromě Avií také nějaká ta Liazka. V terénu se kubíková nadílka hodí hlavně na výjezdech ze zatáček, kde se dá zadní kolo konečně plynem utrhnout, a ve větších stoupáních.

Text: Přéma ČMN 16.leden 2004

Graf měřní výkonu a točivého momentu motocyklu Jawa Sport 150